Persbericht van SAMSON REGELTECHNIEK
Kooiregelventielen voor extreme bedrijfsomstandigheden

Zoetermeer, 25 september 2019 – Het robuuste kooiregelventiel type 3595 van SAMSON RINGO is uitermate geschikt voor extreme procescondities, zoals een grote drukval of hoge temperatuur. Dankzij het modulaire binnenwerk is dit regelventiel ook breed inzetbaar.
Hoge drukval
Forse drukvallen in regelventielen gaan doorgaans gepaard met hoge mediumsnelheden. Deze veroorzaken op hun beurt vaak schadelijke effecten, zoals cavitatie, flashing, choked flow, geluid, trillingen of erosie. De kooiregelventielen van SAMSON RINGO zijn ontwikkeld voor applicaties, waarin één of meer van bovengenoemde effecten optreden. Dankzij de specifiek voor deze toepassingen ontwikkelde binnenwerken blijven de nadelige gevolgen van hoge drukvallen en stroomsnelheden tot een minimum beperkt.

Drukgecompenseerd binnenwerk
Een goede klepgeleiding zorgt bij deze kooiregelventielen voor een trillingsvrije en licht mechanische loop. Daarnaast zijn deze ventielen vanaf 4” ook nog eens druk gecompenseerd. Dit betekent dat men met compacte aandrijvingen toch grote drukverschillen kan regelen.

Applicaties
De SAMSON RINGO kooiregelventielen zijn inzetbaar als turbine by-pass, anti-surge, afblaas, stoomkoeler en/of flashventiel.
Kenmerken
  • Doorlaat 1” t/m 32” | DN800 t/m DN2500
  • Cv-waarde van 0,02 t/m 50000
  • Drukklasse 150 t/m 2500
  • Temperatuur medium t/m 700°C
  • Lekklasse IV, V (metal seal) en VI (afhankelijk van de versie)

Toepassingsgebieden
  • Lichte cavitatie
  • Zware cavitatie
  • Flashing (hoekventiel)
  • Regelbereik 200:1
  • Hoge verschildruk
  • Geluidsreductie
  • Kleine capaciteiten

Eén SAMSON
Het productprogramma van SAMSON RINGO sluit perfect aan op het portfolio van AIR TORQUE, CERA SYSTEM, KT-ELEKTRONIK, LEUSCH, PFEIFFER, PRECOGNIZE, SED, STARLINE, UBIX, VDH PRODUCTS en VETEC. Daarmee levert SAMSON een zeer breed programma aan regelventielen en digitale oplossingen voor de meest uiteenlopende industriële processen.
Flyer (pdf): Cage valve for severe service
Afbeelding (png | 729kb): Kooiregelventiel type 3595